8 Eylül 2008 Pazartesi

Kader ağlarını ördü: Andy Murray-Roger Federer

Ada'da spor basını çok yoğun bu aralar. Lewis Hamilton'un aldığı ceza ve birinciliğinin iptali, Westham'ın menajer pazarından kimi seçeceği, sadece 2 gollü Andorra galibiyetinde Cole ve Rooney'e derdini anlatamadığını söyleyen Capello ve en çok yukarıdaki 21 yaşındaki İskoç Andy Murray. 3 sene önce adını duymuştum ilk olarak. Yine ingilizlerin yeni prensi umut ışığı falandı. Ama öyleymiş işte. İngilizlerin teniste başarıya çok aç olduğunu biliyordum ama bu kadarı çok abartıymış. En son Grand Slam kazanan İngiliz Fred Perry isimli bir arkadaş 1936'da. Murray 2-0 öndeyken 3. set ise 2-3 iken ara verildi maça. Herkesin aklına 2001 yarıfinali geldi. İsmi sürekli geçen ama bir türlü favori olamayan Tim Henman bu kez olacak dedirtiyordu adeta. Goran Ivaniseviç karşısında 2-1(3. seti 6-0 almıştı) öndeyken 4. sette yağmur ve Ivaniseviç'in dönüşü, 5 sette bir kez daha yağmur. 3 gün sürmüştü o maç. Ivaniseviç oradan finale ve Patrick Rafter'ı yenerek şampiyonluğa uzanması.(wild card ile gelip şampiyon olan halen tek isim)



İşte Henman hiç final oynayamadı ve final oynayan son ingiliz 1997'de US Open'da Greg Rusedski. Onu da çok severdim solaklara sempatim var işte kardeşim bakınız Marcello Rios



Andy Murray'nin Amerika açık finalindeki rakibini de şöyle bağlayalım. Yukarıda bahsettiğimiz 2001 Wimbledon'da 4. turda 7 (son 4 sene dahil) kez şampiyon olmuş Pete Sampras'ı 3-2'yle eleyen 19 yaşında bir genç vardı. Tabiki daha sonradan böyle yorumlandı ama bu maç eski şampiyonla yeni şampiyonun devir teslim töreni olarak, sembol maç olarak görüldü. -Changing the Guard-Daha sonra 5 kez üstüste Wimbledon şampiyonu olan o genç çeyrek finalde 3-1 Henman'a yenilmişti o sene. Neyse işte kader ağlarını ördü gibi bir durum heralde.

Federer en iyi oyunumu finale saklıyorum,enerjimi ekonomik harcıyorum gibi açıklamalar yapıyordu. Final falan hikaye Nadal'ı yenmek istiyordu. Son turnuvalarında hep erken elenmesi bence ilk grand slam finalinde Nadal'ı yenmek motivasyonundan kaynaklanıyordu. Neyse demem o ki; Federer de fena şaşırdı, sevinmiştir belki ama ben bu sefer Nadal'ı yeneceğinin düşünüyordum.

Hiç yorum yok: