13 Ocak 2009 Salı

Küçük yaşlar büyük başlar

"Yaş-baş adabına dair en tatlı hikâyeyi, Jorge Valdano’nun ‘Futbol Üzerine’sinde okumuştum. Sene 1975. Valdano Arjantin’den Alaves’e transfer olmuş. Barcelona’yla kupa maçı. Gencimiz, Johan Cruyff’un hakimâne tavırlarını hem hayranlıkla hem biraz ifrit olarak izliyor. İkinci devre bir pozisyonda Cruyff yine hakeme çıkışır, o zavallı da derdini anlatmaya çabalarken, Valdano yanaşıp “Bari düdüğü de sen al da tam olsun” diye sataşıyor Hollandalı üstada. Cruyff şöyle bir dönüyor, “adın ne delikanlı?” diye soruyor. “Jorge Valdano”. “Kaç yaşındasın sen?” “21.” “21 yaşındaysan Johan Cruyff’a ‘Siz’ diye hitap edeceksin.” Sonra da dönüp hakemi azarlamaya devam ediyor. Eh, Johan Cruyff’a Matthäus bile destursuz ‘girmezdi’ herhalde!"

Tanıl Bora-13.01.09

Yazının tamamı

2 yorum:

lyktm dedi ki...

sen tanil bora'nın yazısına link verirken, uğur meleke de senden bahsetmiş ermancım, hayırlı olsun :)

giggle loop dedi ki...

anaa, habrtim yoktu ya saol. Ünlü oldum şimdi di mi:)Bir ara fikstür olaylarına takmıştım ben,Uğur Meleke de ilgileniyordu mail atmıştım, o da ileride daha detaylı bahsedecem demişti. Sağolsun bahsetmiş.